خرید پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره

پنجره در حقیقت راه ارتباطی افراد داخل ساختمان با فضای بیرون است و نه تنها روی ظاهر ساختمان تأثیر می‌گذارند بلکه نقش مهمی در انتقال ویژگی‌های معماری دارد. بنابراین باید با آگاهی کامل نسبت به انتخاب و خرید پنجره دوجداره اقدام کنیم. همان‌طور که می‌دانید پنجره های دوجداره به دلیل شیشه‌های دو جداره، ایمنی بیشتر، عایق‌بندی بهتر نسبت به پنجره‌های تک جداره برتری دارند. البته خواندن مقاله مزایای درب و پنجره دو جداره در این ارتباط خالی از لطف نیست. ما هم به دلیل اهمیت این موضوع، ده نکته مهم در خرید پنجره دوجداره را  در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم.

ده نکته مهم در خرید پنجره دو جداره

۱. پروفیل پنجره های دوجداره

در هنگام خرید پنجره دوجداره باید به نوع پروفیل به‌کار رفته در پنجره دو جداره توجه کرد. انواع پروفیل موجود در بازار بسیار متنوع است که می توان به پروفیل فولادی، upvc، آلومینیوم، کامپوزیت، چوب و …. اشاره کرد. شما باید با در نظر گرفتن این مطلب که کدام نوع پروفیل برای داشتن پنجره دوجداره با کیفیت مناسب است، پنجره های دوجداره را انتخاب و خرید کنید. برای مثال امروزه استفاده از پروفیل آهنی و آلومینیومی توجیه اقتصادی ندارد درصورتی که پروفیل upvc از نظر کیفیت و کارایی، پروفیلِ بهتری است.

 ۲. قیمت پنجره های دوجداره

مطمئناً یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران، قیمت پنجره دوجداره است ولی باید به این نکته توجه کنیم که نباید کیفیت را فدای هزینه کنیم. بهترین راه، برقراری توازن بین این دو فاکتورِ تعیین کننده است. با انتخاب در و پنجره های دوجداره بی‌کیفیت ممکن است در ابتدا هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری که توسط شما در آینده پرداخت می‌شود در طولانی مدت باعث می‌شود انتخاب شما مقرون به صرفه نباشد.

خرید پنجره دوجداره

۳. شرکت تولیدکننده در و پنجره های دوجداره

اگر بخواهید بهترین درب و پنجره دو جداره را داشته باشید باید به برند در و پنجره های دوجداره  توجه کنید. چون آنچه که یک شرکت تولیدکننده را از بقیه شرکت ها متمایز می‌کند نوع پروفیل مصرفی، نوع یراق آلات مصرفی، نوع شیشه مصرفی و استاندارد بودن مراحل تولید و نصب پنجره های دوجداره است. درصورتی که  شما خرید پنجره دوجداره را از شرکت‌های معتبر و مطرح انجام دهید مطمئن باشید با‌کیفیت‌ترین محصولات را دریافت خواهید کرد.

۴. خدمات پس از فروش و ضمانت پنجره های دوجداره

خدمات پس از فروش و ضمانتِ محصولات از مواردی است که برای خریداران حائز اهمیت است. خریدار باید بتواند اطمینان حاصل کند که در صورت بروز هر گونه مشکل در ارتباط با پنجره دو جداره می تواند با شرکت مربوطه تماس برقرار کند و سیستم خدمات پس از فروش جوابگوی او می‌باشد. مهم این است که استراتژی شرکت یک استراتژی مشتری مدار باشد و رضایت مشتری از اولویت های اصلی آن محسوب گردد.

۵. نیاز به نگهداری کمتر

در هنگام خرید در و پنجره های دوجداره دقت کنید درب و پنجره ای را انتخاب کنید که طول عمر بیشتری دارد و نیاز به نگهداری کمتر داد. برای مثال فریم های چوبی و آهنی به صورت مداوم نیاز به نقاشی و روغن‌های جلادهنده دارند تا از خوردگی و هوازدگی در امان باشند، البته طول عمر پنجره های دوجداره تا حدی وابسته به  شرایط آب و هوایی نیز می باشد.

۶. زیبایی و تنوع طرح و رنگ در پنجره های دوجداره

در انتخاب پنجره های دوجداره توجه به بحث زیبایی و همخوانی آن با نمای ساختمان از مواردی است که در بین فاکتورهای انتخاب پنجره های دوجداره، امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده است. خریداران به دنبال پنجره های دوجداره ای می‌گردند که تنوع طرح و رنگ بالایی دارند و دستشان را برای انتخاب باز بگذارد که یکی از گزینه‌ها در صورتی که به دنبال پنجره دوجداره رنگی هستید، درب و پنجره upvc رنگی می باشد که سعی کرده تا حد زیادی نیازهای مشتریان را برآورده کند.

۷. بهره وری انرژی

همین‌طور که می‌دانید امروزه هزینه انرژی بسیار بالا است بنابراین صرفه جویی در انرژی مسئله ای است که نمی‌توان نادیده گرفت. مؤثرترین راه حل، نصب در و پنجره های دوجداره در ساختمان است که باعث عایق بندی درب و پنجره می شود و میزان گرمای ورودی یا خروجی از خانه را کاهش می دهد.

جنس قاب، شیشه و گازهای پرکننده در پنجره روی عایق بودن پنجره تأثیر می‌گذارند. برای مثال قاب‌های فلزی معمولاً حرارت را به سرعت انتقال می‌دهند بنابراین عایق حرارتی خوبی محسوب نمی‌شوند ولی قاب‌های ساخته شده از پلی وینیل کلرید(PVC) عایق‌های حرارتی بهتری نسبت به قاب‌های فلزی، چوبی و یا ساخته شده از کامپوزیت هستند.

۸. شیشه های پنجره های دوجداره

نوع شیشه هم از مواردی است که ما در مقاله ده نکته مهم در خرید پنجره دو جداره به آن پرداخته ایم چون در میزان عایق بودن انواع پنجره دوجداره تأثیرگذار است. سعی کنید هنگام خرید مطمئن شوید در ساخت پنجره های دوجداره از شیشه های عایق استفاده شده است. شیشه های عایق، دو یا سه جداره هستند و بین جداره های شیشه فضای خالی گذاشته می شود و به خوبی مهر و موم می شوند. توجه داشته باشید که هر چه ضخامت شیشه ها بیشتر باشد عایق صوتی مناسب تری است و به خصوص برای افرادی که در مناطق پر سر و صدا سکونت دارند و یا کودک و افراد سالخورده در منزل دارند این فاکتور اهمیت بیشتری پیدا می کند.

۹. یراق آلات مصرفی در پنجره های دوجداره

یراق آلات مصرفی در و پنجره های دوجداره شامل لولا، دستگیره و اسپانیولیت می باشد که هر کدام عملکرد خاصی دارند و هر چقدر یراق آلات استفاده شده مرغوب تر باشد و از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، مطمئناً در و پنجره های دوجداره طول عمر بالاتر و عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند زیرا یراق آلات نقش مهمی در باز و بسته کردن درب و پنجره دوجداره وعایق بندی دارند.

۱۰. امنیت پنجره های دوجداره و استفاده از پنجره دوجداره ضد سرقت

از آن جا که پنجره ها یکی از نقاط اساسی برای ورود به خانه شما محسوب می شود، باید توجه کنید که پنجره های دوجداره شما تا حد امکان ایمن باشد. استفاده از شیشه ضدسرقت، قفل های مناسب، امکان تجهیز پنجره به سنسورهای امنیتی و …. مواردی است که قبل از خرید به آن توجه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *